رنگ امیزی نمای ساختمان
زمان مطالعه: 12 دقیقه
4.5/5 - (62 امتیاز)

 رنگ امیزی نما

رنگ امیزی نما یکی از اقداماتی است که می تواند زیبایی یک ساختمان را دوچندان کند. این موضوع باعث شده تا در هنگام بازسازی یک ساختمان، رنگ آمیزی نما هم در دستور کار قرار بگیرد. البته رنگ امیزی نمای ساختمان کاری است که فقط توسط افراد متخصص باید انجام شود. اگر افرادی که تخصص کافی ندارند این کار را انجام دهند، ممکن است نتیجه کار برعکس شود. رنگ نما از جمله مواردی به شمار میرود که در مدت زمان مشخصی کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. با توجه به حساسیت نما بهتر است هر وقت تغییرات محسوس در آن مشاهده شد، رنگ کاری مجدد انجام شود.

رنگ آمیزی نما میتواند چهره یک شهر را تغییر دهد، به همین خاطر نباید از آن غافل شد. در رنگ کاری نما باید به نوع رنگ و متریال مصرفی نیز توجه خاصی شود. رنگ با کیفیت اولین موضوعی است که باید به آن توجه شود. بعضی رنگ ها کیفیت لازم را ندارند و نمی توانند برای مدت زمان طولانی در برابر شرایط مختلف جوی دوام بیاورند. شرایط جوی مثل نور آفتاب، برف، باران، باد و… بر روی دوام و ماندگاری رنگ تاثیر دارند. علاوه بر مواردی  که به آنها اشاره شد، آلودگی هوا هم می تواند کیفیت رنگ نما را به مرور زمان کاهش دهد. بعد از انتخاب رنگ مناسب باید به استفاده از وسایلی مثل برس و غلتک نیز توجه داشت. برس و غلتک های باکیفیت کمک میکنند تا کیفیت رنگ آمیزی بسیار بهتر شود. رنگ آمیزی نما هم برای ساختمان های مرتفع و هم برای ساختمان های کوتاه کاربرد دارد. افرادی که قصد دارند نمای ساختمان خود را رنگ کنند با هیچ گونه محدودیت خاصی مواجه نیستند.

 

قیمت رنگ امیزی نمای ساختمان
رنگ امیزی نمای ساختمان با قیمت بسیار مناسب انجام میشود.با طناب نیمی از هزینه ها کاهش پیدا میکند.

 

فیلم اجرای رنگ نما با پیستوله

قبل از شروع به رنگ امیزی نما چه اقداماتی باید انجام شود؟

معمولا افرادی که در زمینه رنگ آمیزی نما دارای تخصص کافی هستند، قبل از شروع به این کار اقداماتی را انجام می دهند. اقدامات اصولی که قبل از شروع رنگ کاری انجام می شوند، کمک می کنند تا کیفیت رنگ و همچنین دوام آن بیشتر شوند. مهمترین اقدامات قبل از شروع به رنگ کردن نما آماده سازی نما برای رنگ کردن می باشد. قبل از هر چیزی باید سطح نما تمیز باشد. اگر خاک یا جرم زیادی بر روی نما وجود داشته باشد، ممکن است کیفیت و دوام رنگ کاهش یابد. در مرحله بعدی باید سطحی که قرار است رنگ شود را آماده کرد. اگر ترک یا پستی و بلندی بر روی دیوار وجود دارد با استفاده از مواد مناسبی مثل پرایمر می توان این نقص ها را برطرف کرد. نیروهای متخصص می توانند در این مرحله اقداماتی انجام دهند که نتیجه نهایی کار بسیار بهتر و زیباتر شود.

استفاده از پرایمر باعث می شود تا رنگ آمیزی نما بسیار راحت تر و اصولی تر انجام شود. با استفاده از پرایمر می توان هر گونه منافذی که بر روی سطح دیوار نما وجود داشته را با دقت و ظرافت خاصی برطرف کرد. این موضوع باعث می شود تا رنگ نما صاف و یکدست به نظر برسد. پرایمرها طوری طراحی و ساخته شده اند که باعث می شوند چسبندگی رنگ به دیوار نما بسیار بهتر انجام شود. این موارد باعث می شوند تا رنگ نما با مشکلاتی که نسبتا رایج هم هستند مواجه نشود. از جمله مشکلات رایج رنگ نما می توان به پوسته پوسته شدن رنگ اشاره کرد. پوسته پوسته شدن باعث می شود ظاهر نما خیلی سریع از بین برود و نیاز به رنگ کاری مجدد نما باشد. بدین ترتیب با استفاده صحیح و اصولی از پرایمر و توجه به زیرسازی می توان در هزینه ها هم صرفه جویی کرد.

 

نقاشی نمای ساختمان بدون داربست
نقاشی قبل و بعد از بیمارستان بقیه الله

 

انواع جنس رنگ دیوار سیمانی

برای رنگ امیزی نما می توان از رنگ های متنوعی استفاده کرد. شرکت های مختلف با ایجاد تنوع در تولیدات خود دست افراد را برای انتخاب نوع رنگ باز گذاشته اند. در این بخش قصد داریم به طور مختصر چند نوع رنگ مناسب برای دیوار سیمانی را معرفی کنیم. با شناخت رنگ ها می توانید در هنگام نیاز انتخاب بهتری داشته باشید. این موضوع می تواند کیفیت و ماندگاری نما را بیشتر کند.

رنگ پلاستیکی

رنگ امیزی نما با استفاده از رنگ پلاستیکی بسیار مقرون به صرفه می باشد. افرادی که قصد دارند با کمترین هزینه و کیفیت قابل قبول نمای ساختمان خود را رنگ کنند، می توانند از رنگ های پلاستیکی استفاده کنند. رنگ های پلاستیکی با بسته بندی های مختلف در وزن های متفاوت در بازار موجود هستند. این موضوع باعث می شود تا برای خرید میزان رنگ مورد نیاز مشکلی وجود نداشته باشد.

رنگ سیلیکونی

کیفیت و زیبایی که با استفاده از رنگ سیلیکونی ایجاد می شود بسیار بالا می باشد. افرادی که می خواهند یک نوع رنگ باکیفیت را برای نما انتخاب کنند، می توانند رنگ های سیلیکونی را استفاده نمایند.

رنگ‌های اکریلیک

استفاده از رنگ‌های اکریلیک جهت رنگ امیزی نما برای محیط زیست بسیار مفید است. این رنگ ها بدون هیچ گونه حلال آلی و سایر مواد مضر برای محیط زیست تولید می شوند. تنوع و کیفیت رنگ اکریلیک بسیار زیاد است.

رنگ نانو

حتما در سال های اخیر اسم رنگ های نانو به گوشتان خورده است. با ورود این رنگ ها به بازار با توجه به کیفیت و مزایای بسیار زیادی که داشتند، جایگزین بسیار مناسبی برای سایر رنگ های موجود در بازار شدند.

 

رنگ امیزی نما
رنگ امیزی نمای ساختمان هتل نارنجستان نور

قیمت رنگ امیزی نمای ساختمان

آشنایی با قیمت رنگ امیزی نمای ساختمان یکی از موارد بسیار مهم برای همه افراد قبل از رنگ کاری نما به شمار می رود. مواردی که بر روی قیمت رنگ امیزی نمای ساختمان تاثیر دارند بسیار متنوع هستند. از جمله این موارد می توان به متراژ کار اشاره کرد. هر چقدر متراژ کار بیشتر شود، طبیعتا هزینه بیشتری باید صرف کنید. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت رنگ کردن نما مربوط به نوع رنگ استفاده شده می باشد. رنگ های باکیفیت معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به رنگ های بی کیفیت هستند.

 

قیمت رنگ امیزی نمای ساختمان به دو روش متری و کنترات گفته میشود که هرکدام شرایط خاص خود را دارند.

قیمت رنگ کردن نما به صورت متری برای دیوار های سیمانی با خرید رنگ بین 200 تا 350 هزارتومان میباشد که جنس رنگ جزو بهترین نوع در بازار میباشد و به هیچ وجه از رنگ کیفیت معمولی و پایین استفاده نمیکنیم. این قیمت برای چهار مرحله کار روی دیوار شما میباشد.

هزینه رنگ کاری دیوار سیمانی بدون خرید رنگ بین 120 تا 180 هزارتومان میباشد که سه مرحله شستشو و ترک گیری و پرایمر و اجرای رنگ روی دیوار شما انجام میشود.

قیمت اجرای رنگ امیزی سایر نماها با تماس تلفنی اعلام میشود.

 

رنگ امیزی نمای برج
رنگ امیزی نمای برج برای زیبایی و نو شدن سطج ساختمان ضروری میباشد.

 

رنگ کردن نما در تهران و کرج

رنگ آمیزی نما علاوه بر تهران و کرج در سایر شهرها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تهران پایتخت ایران و بزرگترین شهر ایران به شمار می رود. زیباسازی شهر با زیبا شدن نمای ساختمان ها امکان پذیر است به همین خاطر در تهران و کرج رنگ کردن نما با استقبال بسیار زیادی مواجه می شود. رنگ کردن نما در کرج و تهران را با کمک نیری متخصص امکان پذیر کرده ایم. اگر شما نیز به این خدمات نیاز دارید همین حالا اقدام کنید.

کیفیت رنگ کردن نما در تهران اهمیت بسیار زیادی دارد. علت وجود این مقدار از اهمیت، آلودگی هوا می باشد. دود ماشین ها باعث شده تا کیفیت هوای تهران در اغلب روزهای سال در وضعیت ناسالم قرار بگیرد. این موضوع باعث شده تا آلودگی بر روی نمای ساختمان ها به خصوص نماهای رنگ شده تاثیر منفی داشته باشد. استفاده از بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران باعث می شود تا بتوان به راحتی عمر نمای ساختمان را افزایش داد.

برای رنگ آمیزی نما در کرج و تهران بهتر است از رنگ نانو استفاده شود. رنگ های نانو دارای مزایای بسیار زیادی هستند. از جمله مزایای رنگ نانو می توان به مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف مثل رطوبت و آفتاب اشاره کرد. رنگ کردن نما در کرج و تهران با استفاده از رنگ های نانو باعث می شود تا بتوان زیبایی نما را برای مدت زمانی طولانی حفظ کرد.

 

رنگ امیزی نمای ساختمان
قبل و بعد از رنگ امیزی نمای ساختمان با طناب

 

 

رنگ امیزی نما با طناب یا بدون داربست

سوالی که برای بسیاری از افراد ممکن است به وجود آید این است که آیا رنگ آمیزی نما بدون استفاده از داربست هم امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله بدون داربست هم می توان نما را رنگ آمیزی کرد. استفاده از راپل یا طناب یکی از روش های مدرن و در دسترس برای رسیدن به ارتفاع بالا جهت انجام کارهای ساختمانی از جمله رنگ آمیزی می باشد. طناب یا راپل باعث می شود تا هزینه های رنگ آمیزی در ارتفاع با هزینه های اضافی همراه نباشد. معمولا داربست ها هزینه های بالایی دارند و نیاز است تا نیروی کار متخصص آنها را نصب و جمع کند.

رنگ امیزی نما با طناب یا بدون داربست می تواند سرعت عمل رنگ کاری را بسیار بیشتر کند. سرعت بالا یکی از مواردی است که همه افراد از آن استقبال می کنند. اگر شما هم می خواهید در مدت زمان کوتاه تری رنگ آمیزی نما را انجام دهید، بهتر است کار را به شرکت هایی بسپارید که رنگ کاری را با استفاده از طناب یا راپل انجام می دهند. نیروی های آموزش دیده می توانند به راحتی با استفاده از طناب خود را به بلندترین نقاط ساختمان های مرتفع برسانند.

رنگ کردن نمای سیمانی با راپل
رنگ کردن نما با راپل کار بهترین گذینه برای اجرای زیباسازی نمای ساختمان میباشد.

 

مجری رنگ امیزی نمای ساختمان

جهان فرود مجری رنگ امیزی نمای سیمانی ساختمان های بلند و کوچک میباشد که این کار را به صورت راپل انجام میدهد. رنگ کردن نمای سیمانی با ضمانت 10 ساله اجرا میشود و تمام مصالح و لوازم مصرف شده درجه یک میباشد که بعد از رویت کارفرما روی ساختمان استفاده میگردد.رنگ کردن نمای ساختمان توسط راپل کار با قلمو و فرچه و پیستوله  انجام میشود.

به طور کلی وقتی نمای سیمانی دچار پوشته و جلبک میشود با رنگ کردن نما این معضل را برطرف میکنیم که به ان رنگ امیزی گفته میشود.

ساختمان های سیمانی پس از مدتی دچار کثیفی و جلبک و پوسته میشوند که با استفاده از رنگ های مناسب و ضد اب میتوان مجدد نو سازی شوند.

رنگ امیزی نما ساختمان با طناب یا بدون داربست انجام میشود و افرادی که روی طناب رنگ کاری میکنند تجربه بسیار بالایی در اجرا روی نمای برج و ساختمان های مسکونی را دارند.

برای رنگ کردن نمای ساختمان میتوانید با جهان فرود که متخصص در نقاشی نمای ساختمان با طناب میباشد تماس بگیرید.  09125846430 

 

فیلم رنگ امیزی های سال 1402

روش اجرای رنگ امیزی نمای ساختمان

  • روش با طناب
  • با داربست
  • با کلایمر
  • با بالابر

بهترین روش اجرای رنگ امیزی نما استفاده از طناب میباشد که سرعت بسیار بالا و قیمت مناسبی نسبت به روش های دیگر دارد.

قیمت اجرای رنگ نما با طناب نصب داربست میباشد و سرعت اجرا هم تقریبا یک سوم داربست زمان مصرف میشود.

اجرای رنگ با طناب فضای کمی را اشغال میکند و نیازی به اجسام فلزی جلوی ساختمان ندارید.

هروقت اگر کشکلی برای دیوارتان پیش بیایید میتوانیم توسط طناب لکه گیری انجام بدهیم و نقاط اسیب دیده را مجدد ترمیم کنیم.

داربست و کلایمر روش های قدیمی و منسوخ شده برای ترمیم نمای ساختمان میباشند که خطرات بسیار زیادی نیز برای رنگ کار به وجود می اورد.

ایمنی استفاده از طناب جزو بهترین خصوصیت ان میباشد که افراد اجرا کننده رنگ نما به هیچ عنوان اتفاقی برایشان نمی افتد.

 

رنگ امیزی نمای سیمانی با طناب
رنگ امیزی نمای سیمانی با طناب

 

مراحل اجرای رنگ کردن نما

برای رنگ امیزی نمای سیمانی باید چهار مرحله را پشت سر بگذارید:

  1. شستشوی نمای ساختمان
  2. ترمیم و ترک گیری سیمان
  3. استفاده از زیر کار یا پرایمر
  4. رنگ زدن نما با رنگ درجه یک

 

مرحله یک – شستشوی دیوار قبل از رنگ

قبل از رنگ زدن نمای سیمانی حتما باید سطح پاک سازی شود تا رنگ به صورت کامل روی دیوار سیمانی بنشیند.شستشوی نما توسط واترجت های تک فاز و سه فاز اجرا میشود. اگر دیوار پوسته شده باشد و رنگ قبلی به شکل جلبک در امده باشد حتما باید از واترجت سه فاز استفاده شود تا قدرت بیشتری داشته باشد و تمام میکروب ها و باکتری ها از سطح سیمان کنده شود.

اگر دیوار سیمانی دارای خاک و گل باشد میتوان از واترجت های تک فاز که قدرت کمتری دارد استفاده کرد.واترجت تک فاز اسیب کمتری به دیوار شما وارد میکند.

نماشویی دیوار سیمانیر جهت رنگ
نماشویی دیوار سیمانی جهان نقاشی

 

 

مرحله دو – ترمیم و ترگ گیری سطوح ترک خورده

ساختمان ها دچار نشست و تکان خوردن بر اثر زلزله میشوند که باعث ترک خوردن و ریزش تکه هایی از دیوار سیمانی میشوند.قبل از اجرای رنگ حتما باید نقاط اسیب دیده ترمیم شوند تا سطح سیمانی یک دست شود.

برای ترمیم نقاط اسیب دیده سیمانی از پودر کاسماتیک استفاده میشود و برای بهتر شدن این ملات میتوانید از چسب های بتن و اب بندی استفاده کنید.

بعد از ترمیم و ترک گیری دیوار سیمانی نوبت به پرایمر میرسد.

 

پودر کاسماتیک جهات بتونه کاری دیوار سیمانی تهران
پودر کاسماتیک جهات بتونه کاری دیوار سیمانی تهران

مرحله سه – زیر کار یا پرایمر

پس از ترک گیری و صاف کردن سطح سیمان نوبت به پرایمر میشود که خود نوعی رنگ به حساب می اید.پرایمر باعث میشود که زیر کار اماده اجرای رنگ اصلی را داشته باشد.

هرنوع رنگی که برای نمای ساختمان استفاده میکنید پرایمر همان رنگ را تهیه کنید چون ترکیب برندهای مختلف موجب کاهش کیفیت رنگ امیزی میشود.

 

رنگ امیزی نما
رنگ امیزی نما با طناب – تهران

مرحله چهار – رنگ امیزی نمای ساختمان

اخرین مرحله و مهم ترین مرحله اجرای رنگ اصلی میباشد که باید دقت زیادی روی ان داشته باشید.رنگ امیزی نما حتما باید با رنگ درجه یک انجام شود مگر اینکه محیط اجرایی برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد. مانند دیوارهای حیاط و پاسیو که دید انچنانی ندارند.

رنگ امیزی نمای ساختمان توسط شرکت جهان فرود با ضمانت 5 و 10 ساله اجرا میشود که بستگی به انتخاب رنگ شما دارد.

قبل از اجرای رنگ امیزی نما پیشنهاد انواع رنگ به شما داده میشود و بر حسب انتخاب شما قیمت و ضمانت به شما دوستان عزیز اعلام میشود.

رنگ امیزی نمای سیمانی با طناب
رنگ امیزی نمای سیمانی با طناب

رنگ زدن نما چقدر زمان میبرد؟

برای رنگ کاری نمای ساختمان هیچ تایمی را نمیتوان گفت اما به صورت میانگین هر 50 متر مربع را میتوان در یک روز اجرا کرد. البته بستگی به تعداد پرسنل هم دارد و شرکت جهان فرود به صورت میانگین برای هر پروژه از 3 نیرو همزمان استفاده میکند.

با راپل با راحتی میتوان در چندین دقیقه شروع به رنگ امیزی ساختمان کرد.

رنگ نمای ساختمان از چه جنسی باشد؟

رنگ نما اگر ضد اب باشد مناسب برای مناطق بارانی میباشد و که از ورود اب به دیواره ساختمان جلوگیری میکند.

برای دیوار های سیمانی اکثرا از رنگ پلاستیک و نیمه پلاستیک استفاده میشود.

 

رنگ کردن نما چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری رنگ نما بستگی به جنس و نوع رنگ دارد.رنگ ها سه درجه دارند که هرکدام ماندگاری خاص خود را دارند.

شرکت جهان فرود از رنگ های درجه یک استفاده میکند و برای کار خود ضمانت ده ساله به مشتریان خود میدهد.

 

لوازم اجرای رنگ امیزی نمای ساختمان

ابزار رنگ امیزی نمای ساختمان
ابزار رنگ امیزی نمای ساختمان
  • رنگ
  • قلمو
  • پیستوله
  • سطل
  • قلطک
  • کارتک
  • بتونه

 

 

نقاشی دیوار سیمانی در تهران و کرج
نقاشی دیوار سیمانی در کرج

 

 

 

نقاشی نمای سیمانی و سنگی
نقاشی نمای سیمانی و سنگی

 

استفاده انوع رنگ نمای ساختمان

استفاده از رنگ خوب و درجه یک به کیفیت اجرای رنگ نما تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث میشود که مدت بیشتری روی سطح سیمانی باغی بمانند و نور خورشید و سرما و گرما و اب روی ان تاثیری نداشته باشد.

عمر رنگ ها به صورت میانگین 5 تا 10 سال میباشد که اگر بهترین کیفیت را استفاده کنید عمر ده ساله خواهد داشت.

البته که مناطق شلوغ با دود کارخانه و ماشین ها سریعتر کثیف خواهند شد.

 

 

رنگ برای رنگ امیزی نمای سیمانی ساختمان
رنگ برای رنگ امیزی نمای سیمانی ساختمان

 

بتونه کاری با مواد مرغوب
بتونه کاری با مواد مرغوب

 

پرایمر نمای ساختمان - سیمانی
پرایمر نمای ساختمان – سیمانی

 

 

رنگ فراز پیشه اصلی
رنگ نمای ساختمان – سیمانی

 

 

<yoastmark class=

 

 

 

 

<yoastmark class=

 

 

<yoastmark class=

 

 

 

 

2 thoughts on “رنگ امیزی نما ساختمان در تهران و کرج از جنس سیمانی با طناب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *