رفع نم دیوار سیمانی بدون تخریب + با معرفی چسب های قوی

اب بندی نما بدون تخریب

رفع نم دیوار سیمانی بدون تخریب

یکی از دغدغه ها و مشکلاتی که ممکن است برای همه ی صاحبان ساختمانی به خصوص در فصول سرد سال مانند زمستان که بارندگی بیشتر است پیش آید مشکل نشتی لوله آب است. اگر در فصل زمستان با بوی بد رطوبت در فضای منزل مواجه شده اید بدانید که لوله آب دچار نشتی شده است .نشتی لوله آب، سبب نم دیوار منزل می گردد. اگر پوشش ضد رطوبت دیوار، مورد استفاده قرار گیرد مانع از خرابی دیوار می گردد. زمستان که سرد می شود هوای درون منزل به علت ورود هوای بیرونی سرد خواهد شد و علت رطوبت درون منزل همین هوای سرد خواهد بود. البته گاهی به کاربردن مصالح نادرست در ساخت بنای ساختمان می تواند باعث بروز نم دیوار منزل گردد. اما تغییرات شرایط آب و هوایی و بروز لک روی دیوار و گاهی ریزش آن از دلایل بروز نم دیوار می باشد. منازلی که در معرض برف، باران، رطوبت دایمی هستند دچار نم زدگی خواهند شد. بهتر است بدانید پیشگیری از بروز حوادث ناگوار بهتر از رفع عوارض می باشد پس بکوشید و پیش از بروز حوادث تلخ مشکل را ریشه یابی نمایید در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در زمینه های مختلف رفع نم دیوار گچی ،رفع نم دیوار با مواد نانو و رفع نم دیوار بدون تخریب خواهیم پرداخت.

اجرای رفع نم دیوار بدون تخریب توسط شرکت جهان فرود انجام میشود که با 12 سال سابقه عایق های حرارتی و رطوبتی خدمات شما عزیزان را به نحو درست انجام خواهد داد.

 

 

 

رفع نم دیوار سیمانی با طناب و بدون داربست

بهتر است بدانید نم دیوار  یک منزل می تواند علل و دلایل مختلفی داشته باشد که باید ریشه یابی ،شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم انجام گردد.
زمانی که نم و رطوبت دیوار منزل به شکل لکه ای بر روی دیوار ظاهر می شود به این معناست که رطوبت در داخل دیوار و اسکلت ساختمان آنقدر زیاد شده که اکنون به بیرون نشت کرده است. بهتر است بدانید چنین دیواری ساختار مقاوم و مستحکمی نخواهد داشت و در کوچکترین زمان ممکن فرو خواهد ریخت. پس به عنوان صاحب منزل به جستجو و علل نم زدگی اصلی دیوار بپردازید تا پیش از دیر شدن و وقوع حوادث ناگواری که پس از نشت رطوبت اتفاق خواهد افتاد. از بروز حادثه ی جدی جلوگیری شده باشد.
جلوگیری از رسیدن رطوبت به دیوار ،یکی از راه های پیشگیری از نم زدگی دیوار می باشد. گاهی اوقات مجبور هستید کف ساختمان را شست و شو دهید، باید تلاش کنید آب از کف به دیوار ساختمان نفوذ نکند زیرا ورود آب به درون دیوار ساختمان باعث نم زدگی خواهد شد. برای این منظور ،با باز نمودن پنجره ها، روشن کردن وسایل گرمایشی به کاهش رطوبت کمک کنید.

 

 

 

عایق بندی لوله کشی ساختمان:

تعویض لوله های ساختمانی، برای جلوگیری از نم و رطوبت بهترین راه کار می باشد. یادتان باشد تاسیساتی که در ساختمان وجود دارد، دارای عمر مفید هستند و پس از گذشت زمان دچار خرابی خواهند شد که باید توسط افراد متخصص از شرکتهای معتبر ساختمانی تعمیر و تعویض شوند.
خشک کردن لباس ها، پیش از گذاشتن درون کمد، یکی از راه های پیشگیری از نم زدگی دیوار بدون تخریب است. به این صورت که لباسهایی که از قبل شسته شدن باید به طور کامل خشک شوند تا رطوبت لباس باعث نم زدگی دیوار داخل کمد نگردد.

به کار بردن وسایل و دستگاه های رطوبت گیر:

استفاده از ابزارهای مخصوص جذب رطوبت و نم در منازل تا حد زیادی می تواند به کاهش چشمگیر نم و رطوبت دیوار منازلتان کمک نماید. البته در شهرهای پر بارش کشور مانند شمال و جنوب که رطوبت دریا هم چشمگیر می باشد استفاده از وسایل رطوبت گیر بسیار موثر می باشد.
یکی دیگر از راه های پیشگیری از نم زدگی دیوارها برای حمام این است که پس از هر بار استفاده از آب دوش ، درب حمام را باز و تهویه را به کار بیاندازید تا بوی رطوبت و نم زدگی باعث خراب شدن دیوارهای حمام نگردد.نم زدگی حمام زمینه ی ورود میکروب و عوامل بیماری زا را تشدید می نماید.

 

 

رفع نم دیوار بدون تخریب به چه شکلی می باشد؟

همیشه به دنبال جستجو برای علت مشکل باشید. پیش از اجرای هر اقدامی ریشه یابی نمایید تا کارتان را راحتر انجام دهید. مهمترین کار برای زمانی که نم و رطوبت دیوار منزل را خیس نموده ،باز کردن در و پنجره خانه است تا بوی نم و رطوبت افراد را داخل خانه آزار ندهد و سیستم تهویه ی مناسبی در فضا برای خارج کردن نم و رطوبت و خشک کردن سریع آن به وجود آید.
اگر وسایل گرمایشی داخل منزل را روشن و زیاد کنید زودتر به خشک شدن نم و رطوبت کمک خواهند نمود.
جستجو برای یافتن علتهای مهم نم دادن دیوار و ترمیم دیوار نم کشیده و بازسازی آن باید جز برنامه های مهم در زندگیتان باشد.
ترمیم دیوار نم کشیده و لک دار جز برنامه های تیم ویژه گروه مهندسی و تیم فنی و تاسیساتی شرکتهای ساختمانی می باشد. به این صورت که اول دیوار تخریب و پس از اطمینان از رفع رطوبت درون دیوار ،مجدد ساخت را انجام دهید.

 

 

رفع نم دیوار گچی

اگر شرایط آب و هوایی مرطوب وجود داشته باشد نم و رطوبت 2 عامل مهم در به وجود آوردن مشکلات نم زدگی دیوارهای ساختمان خواهند بود. که باعث ریزش دیوار ساختمان و به وجود آوردن خرابی های مکرر خواهند شد. درضمن زمان تخریب دیوار جایگاه خاصی برای ورود حشرات و به وجود آمدن انواع آلودگی و بیماری فراهم می گردد. ورود حشرات و کثیفی زمینه های مختلف شیوع انواع بیماری را به سرعت فراهم می نماید.
امروزه شرکتهای تاسیساتی ساختمانی از دستگاه های مختلف برای رفع نم درون ساختمان استفاده می نمایند. بهتر است داخل هر خانه ای این دستگاه جز موارد ضروری و حیاتی وجود داشته باشد. البته این رفع نم بر طبق اصول و قوانین و ضوابط بدون هر گونه عملیات تخریب توسط افراد با مهارت صورت خواهد گرفت.

 

روشهای موثر در از بین بردن رطوبت در منزل چیست؟

یکی از تجربیات مهمی که شرکتهای تاسیساتی و فنی مهندسی در طی سالهای کاری در زمینه های مختلف ساختمانی کسب نمودند این است که پیش از اقدام به انجام هر گونه عملیاتی، مشکل کار را ریشه یابی می نمایند و سپس برای حل مشکل اقدام می نمایند. منازلی که لوله ها به صورت توکار کار شده است با مشکل نم و رطوبت بیشتری مواجه خواهند شد. به کار بردن لوله های روکار این مشکل را بر طرف خواهد کرد.
بهتر است منابع رطوبتی منزل را سریع شناسایی کنید تا از بروز حوادث ناگوار در آینده جلوگیری کرده باشید.
نکته قابل توجه اینجاست که ورود نم و رطوبت به درون دیوارهای گچی خیلی سریعتر از دیوارهای دیگر باعث ریزش آن ها می گردد. به همین دلیل با استفاده از دستگاه رفع نم توسط مهندسین شرکتهای معتبر خدمات نما به فکر چاره اندیشی برای رفع مشکل نم زدگی باشید. اگر دیوار گچی ،رطوبتی شود به سرعت می ریزد و ریزش این دیوارها حوادث مالی و جانی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
استفاده از هود و تهویه مناسب یکی از بهترین روش ها و گزینه ها در جلوگیری از بروز رطوبت و نم در فضای آشپزخانه است. اگر این وسایل نباشد نم و رطوبت حاصل از پخت و پز و کار در این فضا، به عنوان عوامل تخریب سقف، دیوار آشپزخانه خواهند بود.توجه به داشتن تهویه و هود در این فضا از وقوع خسارت بعدی پیشگیری خواهد نمود.
وجود روشنایی و نور خورشید با باز نمودن پنجره ها ،سبب می شود سرما، نم و رطوبت داخل خانه خشک گردد. اگر پنجره های خانه باز باشد باعث می شود بخار موجود در خانه باعث نشست و نفوذ در دیوار خانه نگردد. زیرا نشت بخار برر روی دیوار خانه سبب به وجود آمدن رطوبت در داخل منزل می گردد و، وجود رطوبت و بوی آن علاوه بر تخریب دیوار خانه، ساکنین منزل را آزار خواهد داد.
نکته: در درون حمام و دستشویی از فن هایی استفاده می شود که باعث خواهد شد بخار موجود به بیرون رفته و مانع از برخورد آن، با دیوار داخلی و به وجود آمدن هر گونه ضرر مالی خواهد گردید. البته همه ی این ابزارها توسط نیروهای کار بلد شرکتهای تاسیساتی و مهندسی انجام می گردد.
انشعابات و لوله های داخل منزل را چک نمایید پیش از آن که خرابی و پوسیدگی لوله ها، باعث ایجاد نم و رطوبت به دیوار ساختمان گردد.هشیاری به موقع باعث می شود از به وجود آمدن بسیاری از حوادث تلخ و ناگوار و ایجاد مزاجمتهای مختلف ورود نم و رطوبت به دیوار داخلی ساختمان جلوگیری شده باشد.
برای از بین بردن نم داخل دیوارها از نمک به عنوان ماده یی با جذب بالای آب و نم می توان یاد نمود .محل هایی از دیوار که نم و رطوبت نفوذ کرده را با نمک پر کنید به سرعت نم از بین خواهد رفت .
این روش و در عین حال ساده و کم هزینه است و به آسانی باعث کاهش هزینه های بازسازی ساختمان، تعمیر، نگهداری ساختمان ها می گردد و شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی مهندسی معتبر این را به عنوان یک تجربه در اختیار صاحبان ساختمانی قرار می دهند. با استفاده از همه ی روشهای یادشده بالا به راحتی نم دیوار بدون تخریب را می توان در دستور کاری خود قرار داد و با استفاده از این روش مشکلات ناشی از بروز هر گونه نم و خرابی در ساختمان ها را به حداقل میزان ممکن رساند.

 

رفع نم دیوار با مواد نانو و بدون تخریب به چه شکلی انجام می گردد؟

در گذشته زمانی که دیوار و سقف منزلی دچار نم زدگی و رطوبت می گردید باید صاحب خانه هزینه های بسیاری را خرج تعمیر دیوار و سقف و شناسایی محل نم زدگی می نمود تا آن را تعمیر نمایند. بسیاری از افراد نم زدگی و رطوبت دیوار، سقف منزل را جدی تلقی نمی کنند و برایشان اهمیتی ندارد. اما این نکته حائز اهمیت است که اگر آب و رطوبت وارد دیوار و سقف خانه ای شود پس از مدتی مشکلات فراوانی مانند سست شدن پایه های ساختمان، ریزش سنگ از دیوار و سقف خانه ،پوسیدگی فلز ستون، اتصال سیم برق، خراب شدن و نشست دیوارهای ساختمان خانه، زنگ زدگی لوازم منزل بر اثر وجود رطوبت، زرد شدن دیوارهای منزل بر اثر نفوذ رطوبت و نم داخل دیوارها، حوادث خطرناک مانند جرقه ی سیستم برق و آتش سوزی، خطر برق گرفتگی و دیگر خطرات جدی را به همراه خواهد آورد. پس وجود نم و رطوبت را به عنوان 2 عامل تخریب آور بدانید و هشدارها را جدی بگیرید تا دچار حوادث مالی یا جانی نگردید.
رفع نم و رطوبت دیوار و سقف منازل به کمک مواد نانو نیازمند تخصص و افراد خبره کار است. اگر از کارگران عادی برای انجام نانو کاری استفاده کنید در آینده ای نزدیک دچار مشکل خواهید شد و سقف و دیوار در اثر نم و رطوبت ریزش خواهد کرد. رفع نم با مواد نانو تنها به کمک کارشناسان خبره شرکتهای معتبر تاسیساتی صورت خواهد گرفت.

 

روش های ورود نم و راه های رفع نم با مواد

برای برطرف نمودن نم در دیوار و سقف ساختمان منازل ابتدا ریشه یابی نمایید. ببینید علت نم دادن در این بخش از دیوار چیست؟ البته باید بگوییم که افراد متخصص و مهندسین فنی تاسیساتی در شرکتهای معتبر در تعیین وجود نم و رطوبت دیوارهای ساختمان خبره هستند و بهتر است از این افراد به عنوان کارشناسان توانمند کمک بگیرید.

 

نم زدگی سقف آپارتمان ناشی از نشت و ترکیدگی لوله های آب

گاهی اوقات ترکیدگی لوله آب، در اثر مرور زمان و یا پوسیدگی لوله های آب، باعث ریزش آب به طبقات پایین تر در ساختمان هایی که به شکل آپارتمان هستند می گردد. وجود لکه های زردرنگ و قطرات آب بر روی سقف منازل، ممکن است در اثر ترکیدگی لوله آب همسایه طبقه ی بالای منزلتان باشد که اگر کارشناسی نشود و این موضوع حل و فصل نگردد منظر ریزش سقف منزل باشید.

 

نم دادن سقف آپارتمان ناشی از نفوذ آب باران

افرادی که بالاترین طبقه از ساختمان زندگی می کنند به احتمال قوی با مشکل نم زدگی سقف ،به علت بارندگی های مکرر روبرو می شوند. اگر عایق کاری سقف خراب شده باشد. راه ورود آب به داخل ساختمان باز می گردد و باعث ایجاد نم و رطوبت و خراب شدن و ریزش سقف منزل خواهد شد. برای جلوگیری از ریزش سقف باید از کارشناسان خبره در این کار استفاده کنید تا محل نشتی را به طور کامل شناسایی و با ایجاد راه حل صحیح از ریزش سقف جلوگیری نمایند.

 

نم دادن سقف آپارتمان ناشی از مشکل در تاسیسات لوله کشی

گاهی اوقات ممکن است با لوله کشی نادرست به طور مثال شوفاژ،سرویس بهداشتی توالت فرنگی باعث ایجاد نشتی و ریزش نم و رطوبت به سقف آپارتمان گردد در نتیجه همسایه ی طبقه پایین از وجود ریزش آب و رطوبت دچار مشکل می گردد که باید سریع اقدام کنید تا هزینه های تعمیر این مورد 2 برابر نگردد.

نم دادن سقف آپارتمان و ایراد در عایق کاری

در اثر گذشت زمان عایق سقف پشت بام مانند ایزوگام دچار خرابی، باز شدن می گردد. تابش نور خورشید ایزوگام را شل و باز می نماید. البته این موضوع درباره ی ساختمان های قدیمی بیشتر دیده می شود. که باید درباره ی رفع این مشکل و نوسازی در ایزوگام تلاش کنید. البته این کار توسط شرکتهای تاسیساتی و مهندسی صورت می گیرد.

 

رفع نم با مواد نانو

امروزه با گسترش تکنولوژی ،ساختمان های قدیمی و عایق بندی آن ها دیگر جوابگوی نیاز صاحبان ساختمانی نخواهند بود و نانو تکنولوژی جایگزین مناسبی برای این قضیه خواهد شد. نانو از کیفیت و ماندگاری و دوام بالایی برخوردار هستند و دیگر نگران تغییرات آب و هوایی نخواهیم شد زیرا نانو در برابر هر تغییری مقاوم است. عایق رطوبتی پشت بام باید دارای دوام بالا و پایداری کافی باشد و در برابر نفوذ آب باران و برف مقاوم باشد. پس بهتر است از نانو برای این کار استفاده شود و یک لایه از این ماده پوشش مناسبی برای پشت بام خواهد بود. اگر از نانو استفاده نگردد حتی اسکلت فلزی ساختمان در معرض شرایط جوی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

راه رفع نم با مواد نانو در ساختمان

بهتر است بدانید هر جایی از ساختمان را که لوله از آن جا عبور کرده باشد محل تجمع رطوبت و نم می باشد. شاید دیده باشید که پارکت های منزل باد کرده و یا از کف بیرون زده باشند. این نشانه ی تجمع آب و رطوبت در محل می باشد. کپک های سیاه پای دیوار، لق شدن کاشی های دیوار حمام و لکه های زرد روی سقف دستشویی، باد کردن کابینت های متصل به دیوار همگی به علت وجود نم و رطوبت یا گذر لوله های آب در محل می باشند که چنین مشکلی را به وجود آوردند. بی توجهی و عدم ریشه یابی به چنین مواردی در آینده یی نزدیک خسارت جبران ناپذیری را بر جا خواهد گذاشت.
قیرگونی و ایزوگام رایج ترین راه برای کار عایق کاری ساختمان می باشند. البته دنیای امروز به علت پیشرفتهای زیادی که در زمینه های مختلف داشته از نانو به عنوان بهترین عایق برای ساختمان یاد می نماید. البته عایق کاری ساختمان تنها از طریق افراد ماهر و با تجربه کاری انجام می گردد و هر کارگر عادی قدرت عایق کاری مطلوب را نخواهد داشت. شرکتهای تاسیساتی و مشهور در این زمینه به خوبی از عهده ی انجام کار عایق کاری بر خواهند آمد.
حمام و دستشویی سرویس های بهداشتی هستند که مرتب باید با مواد مختلف پاکیزه و شستشو داده شوند. اما علاوه بر این قضیه، نم و رطوبت براثر شستشوی فراوان این 2 محل سبب ایجاد جلبک ،قارچ بر روی سرامیک می نماید. گاهی درز بین سرامیک های این 2 محل باز است و بر اثر شستشوی زیاد این 2 محل با آب و مواد شوینده، رطوبت فراوان به پایین ساختمان نفوذ می نماید.که باعث نم دادن سقف همسایه آپارتمانتان خواهد شد. ادامه ی این نم و رطوبت که به صورت قطرات است ریزش سقف و تخریب دیوار سقف را منجر می گردد. گاهی ترک خوردگی سرامیک های حمام و سرویس بهداشتی به علت رطوبت بالای محیط است. پس از تعویض لوله ها و تعمیر کاشی ها، باید محل مورد نظر عایق کاری گردد تا دیگر شاهد نفوذ نم و رطوبت فراوان به سقف همسایه نباشیم. اما برای بر طرف ساختن نم و نشتی حمام و توالت از مهندسین ورزیده حرفه ای شرکت های تاسیساتی باید کمک بگیریم .زیرا در این کار بسیار توانمند هستند. این افراد بین درزهای سرامیک کف و کاشی های دیوار را با مخلوط ترکیبی از سیمان سفید و مواد نانو عایق پر می نمایند. به این صورت از نفوذ آب از لابه لای درز کاشی و سرامیک به طبقات زیرین ساختمان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
درنظر داشته باشید برای رفع نم و رطوبت نیاز به برداشتن کاشی و سرامیک کف نخواهد بود استفاده ترکیبی از مواد بالا می تواند نوعی پوشش مناسب برای این موارد باشد.

 

رفع نم با مواد نانو رنگ به چه شکلی انجام می گردد؟

جدیدترین عایق رطوبتی نانو رنگ می باشد .استفاده از نانو رنگ از نفوذ رطوبت به بخش های دیگر پیشگیری می نماید. رنگ های نانو دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند و بر روی همه ی سطوح ساختمانی قابلیت اجرا دارند. نانو رنگ دارای عمری طولانی است با استفاده از نانو، هزینه ی عایق کاری به کمترین میزان ممکن می رسد. نانو عایق رطوبتی اتفاق بسیارخوبی در صنعت ساختمان می باشد. از ویژگی های مهم نانو ماندگاری بالا، عدم آتش زا بودن، سبکی وزن، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و از نظر ایمنی درصد بالا و پر کاربرد می باشد. شرکتهای تاسیساتی، امروزه نانو را به عنوان بهترین عایق رطوبتی برای پوشاندن و محکم نمودن سطوح ساختمانی مختلف معرفی می نمایند.

 

خدمات تخصصی عایق کاری چیست؟

به همه ی کارها و مراحلی تخصصی عایقکاری با روش پیشرفته نانو گفته می شود که شامل عملیات ترمیم، تعمیر آب بندی در ساختمان ها می باشد که با کمترین خرابی و بنایی و بیشترین توانایی ممکن اجرا می شود. در اصل هر گونه ضرر ایجاد شده در اثر نم، رطوبت، نشتی و یا خدمات پیشگیرانه در سرویس های بهداشتی، پشتبام، استخر، لوله های آب و فاضلاب به شکل تخصصی با روش و مواد نوین و بیشترین درجه کیفیت انجام می گردد. این حرفه و عملیات 2 مرحله دارد و به کمک تیم متخصص و ماهر انجام می گردد.

جمع بندی

شاید برای خیلی از افراد وجود نم و رطوبت بی اهمیت باشد و دنبال راه کاری برای رفع این موارد نباشید. اما بهتر است بدانید وجود رطوبت در ساختمان می تواند دردسرساز باشد و باعث تخریب دیوار ساختمان و نهایت ریزش و نشست آن گردد.نشست و سست شدن پایه های ساختمان و دیوارهای منزل، بسیار خطرناک است و هر لحظه فروپاشی آن سبب خسارت سنگین مالی و جانی خواهد شد. در رسانه های بسیاری درباره ی نشست ساختمان در اثر جذب رطوبت زیاد نوشته شده است و نهایت مرگ اعضای خانواده در اثر یک بی توجهی و غفلت منجر به حادثه ای دردناک شده است. پس بهتر است بدانید پیشگیری بهتر از درمان است. شناسایی و رفع نم دیوار منازل خود را به دست متخصصان ورزیده ی شرکت های معتبر تاسیساتی بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...
09308877798