اب بندی نما در رشت و گیلان
زمان مطالعه: 12 دقیقه
Rate this post

آب بندی نمای ساختمان وعایق کاری نما  در رشت و گیلان با شرکت جهان فرود

در شهرهایی که میزان بارندگی در آنها از همه جای دیگر بیشتر است باید نمای ساختمان آب بندی شود تا از ورود آب باران، برف به داخل ساختمان جلوگیری شود. به طور معمول در شهرهای شمالی کشور مثل رشت و گیلان همواره میزان بارش باران و رطوبت بیشتر از سایر شهرهای کشور می باشد.

به طوری که نمای ساختمانی در این دو شهر از مواد مناسبی برای آب بندی موثر پوشش داده شده اند. در این راستا شرکتهای معتبری در زمینه ی ارائه ی خدمات نما در شهرهای رشت و گیلان فعالیت دارند. این شرکتها برای انجام عملیات آب بندی نمای ساختمانی از شیوه های جدید و نوین استفاده می کنند.

 

عایق کاری نما در رشت و گیلان
عایق کاری نما در رشت و گیلان

 

اب بندی نما در رشت با تجهیزات ایمن

آنها با استفاده از تجهیزات استاندارد و نیروی کارآمد و آموزش دیده با اعزام آنها در سایر بخش های ساختمانی در ارتفاعات به کمک طناب و بدون استفاده از داربست در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن کار را انجام می دهند. برای اجرای عملیات آب بندی موثر و مطلوب باید پیش از انجام عملیات قسمتهای مختلف نمای ساختمان نماشویی شوند که آلودگی های سطح نما پاک شوند.

در همه ی شهرهای کشور از جمله رشت و گیلان برای جلوگیری از ورود هوای سرد و آفتاب داغ و سوزان به داخل ساختمان شرکتها تصمیماتی را اتخاذ می نمایند. تا با اجرای آب بندی مطلوب مانع از ورود موارد یاد شده بشوند. در این مقاله درباره ی موضوع آب بندی نمای ساختمان در رشت و گیلان به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت.

 

ویدیو عایق کاری نما در رشت

 

 

 

 

آب بندی نما با طناب بدون داربست در رشت

در شهر رشت هم مثل سایر شهرهای دیگر ایران عملیات آب بندی باید به شکل اصولی و بر پایه ی قوانین و مقررات خاصی انجام شود تا در آینده ای نزدیک شاهد خسارت شدید به اهالی ساکن در ساختمان های مسکونی یا حتی اداری و دیگر ساختمان های دیگر نباشیم.

 

اب بندی نمای ساختمان در رشت
اب بندی نمای ساختمان در رشت

 

شرکت اببندی نمای ساختمان در رشت و گیلان

برای آبندی نمای ساختمان در رشت شرکتهای معتبر در زمینه ی خدمات نما مانند جهان فرود در این شهر دایر هستند که تنها با سرچ در گوگل نام معتبرترین شرکتها آورده می شود و با یک انتخاب صحیح می توانید برای آب بندی نما در رشت اقدام کنید. آبندی نمای ساختمان در رشت یک امر ضروری و مهم در بخش ساخت و ساز به شمار می رود. که علاوه بر تامین موارد ایمنی باید بر طبق اصول به شکل دقیق و درستی انجام شود. آب بندی نما در رشت باعث کاهش هزینه ها ی زیادی برای طراحان ساختمانی، مالکین ،ساکنین، عابرین می شود. در شهر رشت به علت نوع شرایط اقلیمی و بارش های ناگهانی باران تنها عایق بندی پشت بام کافی نیست و همه ی دیوارها، نمای خارجی، چارچوب پنجره ها، درها باید آب بندی شوند. عملیات عایق بندی نما در رشت جهت ثابت نگه داشتن دمای داخل ساختمان و کاهش مصرف انرژی دارای اهمیت ویژه می باشد.

 

عملیات اب بندی نمای ساختمان در رشت

عملیات کار عایق کاری نمای ساختمانی در شهر رشت برای محکم سازی مصالح و تزیینات مختلف ساختمانی که امروزه در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد مورد احتیاج است. بهتر است بدانید مصالح ساختمانی مختلف در اثرگذشت زمان تحت تاثیر رطوبت، باد، باران، برف دچار فرسایش شده و در پاره ای از مواقع رطوبت شدید نمای ساختمانی باعث شل شدن مصالح ساختمانی از جمله سنگ نما و پرتاب آن به پایین ارتفاعات و نتیجه خسارت مالی و حتی جانی برای ساکنین و همسایگان پایین یا مجاور ساختمان مذکور خواهند شد. گاهی اوقات پرتاب سنگ ریزه یا مصالح برای عابرین پایین ساختمان خسارت جانی و برای ماشین های پارک شده در پایین ساختمان خسارت مالی را به دنبال خواهد داشت.

 

راپل 

آب بندی نما در گیلان

در شهر گیلان هم عملیات آب بندی نمای ساختمان توسط شرکتهای معتبر خدمات نما به بهترین شکل ممکن برای ساختمان های جدید و قدیمی با سرعت قابل ملاحظه ای توسط نیروهای جوان و آموزش دیده شرکت به صورت کار در ارتفاعات انجام می شود. اما عملیات کار در ارتفاعات در این 2 شهر بسیار زیاد است و عملیات آب بندی حتما باید انجام شود. زیرا میزان بارندگی در این 2شهر به علت بارش های پی در پی باران، وجود نم و رطوبت فراوان به علت نزدیک بودن به دریا و نوع شرایط آب و هوایی بسیار بالا می باشد. پس توجه به این نکته که آب بندی نمای ساختمان در گیلان به چه صورت انجام می شود و برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت، آب باران، گرما، سرما، آلودگی به داخل ساختمان از چه موادی عایق دار برای پوشش نمای ساختمانی باید استفاده شود حائز اهمیت می باشد. برای جلوگیری از هر گونه خسارت مالی شدید به ساکنین داخل ساختمان ها در 2 شهر رشت و گیلان این شرکتها جهت جلوگیری از ورود آب و رطوبت به داخل هر گونه درز باز بین مصالح ساختمانی در بخش نمای ساختمان را با مواد مختلف می پوشانند تا از ورود هر گونه آب، آلودگی ،گرمای شدید و سرما به درون ساختمان جلوگیری کرده باشند. آب بندی نمای ساختمان در رشت و گیلان می تواند با دردسرهای فراوانی روبرو شود یکی از این دردسرها نصب داربست می باشد که با هزینه و زمان زیادی مواجه است و علاوه بر آن برای کارگر نوعی ناامنی و خطرات فراوانی مثل سقوط از داربست و نتیجه ی آن مرگ حتمی را به دنبال خواهد داشت. گاهی اوقات بنابه دلایل مختلفی همسایگان مجاور اجازه ی نصب داربست را نخواهند داد. در ضمن کار با داربست با سرعت پایین و با کیفیت پایینی انجام می شود.

 

خدمات نما در رشت و گیلان با طناب بدون داربست

در نتیجه شرکتهای خدمات نما در رشت و گیلان راهکار جدیدتر و بهتر استفاده از طناب محکم و بدون داربست را در ارتفاعات مختلف ساختمانی با افراد پیشنهاد می کنند. در این حرفه افراد به بند بازی در طناب و ارتفاعات کاملا تسلط دارند و با شهامت بالایی معلق در ارتفاعات ساختمانی به کار مورد نظر می پردازند.آبندی نما در شهرهای پر بارش شمالی از جمله رشت و گیلان از جمله واجبات می باشد و با این عمل به عمر ساختمان افزوده می شود.

 

پیچ رولپلاک نما

 

قیمت آب بندی نما ی ساختمان در رشت و گیلان

تعیین قیمت صحیح برای آب بندی نمای ساختمان در رشت و گیلان یکی از موارد مهمی است که باید برای شهرهای شمالی کشور مد نظر قرار داده شود. اینکه جنس نمای ساختمان چیست، نما از چه نوع مصالحی ساخته شده است، کیفیت ماده ی انتخاب شده برای آب بندی نمای ساختمانی ،اندازه ی دشواری اجرای کار ،همه ی این موارد بر آب بندی نمای ساختمانی اثر گذار می باشد.

اهمیت عملیات عایق کاری در شهرهای رشت و گیلان

یکی از عوامل مهمی که باعث می شود عمر نمای ساختمان کوتاه شود و به سرعت تخریب شود وجود نم و رطوبت زیاد است که در شهرهای شمالی کشور از جمله رشت و گیلان به وفور یافت می شود. اکثر مهندسین سازه های مختلف ساختمانی در شهرهای شمالی کشور از جمله رشت و گیلان برای استقامت و دوام بیشتر این بناها باید از مصالحی در ساخت نما استفاده کنند که به اصطلاح ضد زنگ باشند و در برابر عوامل مختلف محیطی مثل وجود آب و رطوبت دوام لازم را داشته باشند.زیرا وجود نم و رطوبت و درز باز نمای ساختمانی باعث تخریب سنگ و مصالح ساختمانی نما و از داخل ساختمان ایجاد خسارت به بخشهای دیوار داخلی به صورت رطوبت شدید دیوار به همراه نشست ساختمانی می گردد.

 

اب از کجای نم به داخل نفود میکند؟

وجود نم و رطوبت به بخش داخلی ساختمان که منشا آن باز ماندن درزها، شکاف های سطوح مختلف نمای ساختمانی است یکی از مهمترین عامل در ایجاد ورود آب به داخل ساختمان می باشد. زمانی که آب به داخل ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و ..نفوذ می کند فضای نامطلوبی برای ساکنین داخل ساختمان به وجود می آورد که دیدن آن اصلا جالب نیست. زردی دیوار نمای زشتی را داخل خانه و اسباب ها و دیگر وسایل به وجود می آورد. گاهی حتی وجود نم و رطوبت خسارت مالی بیشتر برای ساکنین داخل ساختمان به وجود می آورد. رنگ نما و گچ روی دیوار با نفوذ نم و رطوبت از بین می رود و محیط خانه پر از رطوبت و آلودگی حاصل از خیسی و نم می گردد. اما در بخش خارجی نمای ساختمانی این رطوبت باعث شل شدن مصالح ساختمانی از جمله سنگ نما و در پی آن سقوط سنگ به پایین ارتفاعات و بروز خسارت مالی و گاهی جانی خواهد شد.

 

ضد اب سازی نما با مصالح مناسب در رشت و گیلان

اما علاوه بر استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت برای دوام بیشتر نمای ساختمانی در برابر عوامل محیطی و عمر طولانی تر نمای ساختمانی باید سیستمی یکپارچه و محافظ کل نمای ساختمانی را پوشش دهد تا هیچ گونه عامل خارجی نتواند از بیرون وارد ساختمان شود. به این مراحلی که طی آن کلیه ی بخشهای نمای ساختمانی ضد آب می شوند تا دیگر رطوبت ،نم، بارندگی، گرماو سرمای شدید از طریق درز سنگها و مصالح دیگر وارد ساختمان نشوند و نمای ساختمان کاملا ایمن در مقابل خطرات محیطی شود عایق کاری گویند. اما عایق کاری یا آبندی را فقط شرکتهای معتبر خدمات نما در رشت و گیلان می توانند به بهترین شکل ممکن با تجهیزات ایمن و استاندارد انجام دهند.

 

کار در ارتفاع

 

جلوگیری از ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان در رشت و گیلان

در نظر داشته باشید در شهرهای شمالی کشور از جمله رشت و گیلان که دارای آب و هوای شرجی و بارانی هستند، بیشتر از هر منطقه ای دیگر در معرض مشکلات فرسودگی، پوسیدگی ناشی از رطوبت می باشند. به خاطر همین همه ی لوازم، سازه های به کار رفته در این مکان ها هم باید به کمک ابزار ضد آب و مقاوم تولید شوند و هم احتیاج به عایق کاری و آب بندی نیز می باشد. بر عکس شهرهای دیگر که فقط نیاز به آب بندی نمای ساختمان و ایزوگام داریم در شهرهای شمالی مثل رشت و گیلان علاوه بر آب بندی به عایق کاری نمای ساختمان برای پوششی قوی در برابر رطوبت و باران های شدید باران نیازمندیم.

عملیات آب بندی نما در شهرهای رشت و گیلان

کلیه ی عملیات آب بندی نما در شهرهای شمالی کشور با تجهیزات استاندارد و نیروی توانمند و ماهر از طریق اعزام این نیرو به محل برج های بلند، مجتمع تجاری و مسکونی با ارتفاع زیاد با سرعت قابل ملاحظه ای در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد. این نیرو با گذراندن دوره های کوتاه مدت کار در ارتفاعات مختلف ساختمانی توانسته اند به بهترین شکل ممکن از ارتفاعات ساختمانی بدون داربست وبه کمک طناب محکم بالا رفته و عملیات مهم آب بندی نمای ساختمانی را با کیفیت، کاهش در هزینه های اضافی، کیفیت بالا ،قیمت کم در مقابل استفاده از داربست به مطلوبترین شکل ممکن انجام دهند. زیرا برای ایجاد و نصب داربست مشکلات زیادی همراه است و هزینه بالایی جهت نصب آن صورت می پذیرد. که باعث شده رفته رفته با گذشت زمان شکل استفاده از روش سنتی داربست کمرنگ شده و به جای آن استفاده از روش جدید و نوین کار با طناب محکم و بدون داربست جایگزین شود.ظاهر زیبای نما در ساختمان های مختلف یکی از مواردی است که در پیش چشم بیشتر افراد مهم جلوه داده می شود. در نظر بگیرید در ساختمان هایی که نما در حال ریزش و تخریب است چه منظره ی زشتی پیش چشم افراد به وجود می آید. اما این نیروی ماهر با تصمیمات مهمی که در ترمیم و آب بندی ،عایق کاری شکل نمای ساختمانی، مصالح، در، پنجره و تزییات نمای ساختمانی در نظر می گیرند کمک بسزایی در شکل زیباسازی نمای ساختمانی خواهند نمود. یکی از راههای موفقیت آمیز این نیروها در شکل آبندی نمای ساختمانی در رشت و گیلان این است که اول بخشهایی از نما را که آب، صدا، گرما،سرما، آلودگی از آن وارد می شود را شناسایی می کنند. بعد درز یا همان شکاف باز را ترمیم می کنند.بعد عملیات نماشویی و سپس کار آبندی و عایق کاری محافظ را با مواد مورد نظر و مرغوب برای نمای ساختمانی به خوبی انجام می دهند. با این کار از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل می آورند. نمای زیبای ساختمانی در شهرهای شمالی کشور مثل رشت وگیلان باعث جذب گردشگر بیشتر و افزایش در خرید و فروش ساختمانی خواهد شد.

 

نماشویی دیوار

آب بندی شیشه نما در رشت و گیلان

یکی از نفوذپذیر ترین بخش ساختمانی نمای شیشه ای، آینه ای و پنجره می باشد که آب، رطوبت ،گرما، سرما از لابه لای درز آن به راحتی وارد ساختمان می شوند. در این بخش برای جلوگیری از ورود عوامل محیطی به درون ساختمان عملیات آبندی و درزگیری نمای ساختمانی به کمک چسب پلی اورتان، عایق سفید، درزگیری های یو پی وی سی صورت می گیرد. اما برای بستن درز چارچوب پنجره های شیشه ای نما از فوم اسپری استفاده می شود که این نوع از درزبندی و آبندی ساختمانی باعث جلوگیری از رشد قارچ، جلبک خواهد شد. فوم اسپری عایق بسیار مناسبی برای جلوگیری از ورود رطوبت به درون ساختمان ،ورود حرارت شدید و امواج صوتی بالا می باشد.

آب بندی سنگ نما در رشت و گیلان

گاهی اوقات صاحبان یا مالکان ساختمان های مختلف از مصالح گوناگون برای ساخت بنای ساختمانی استفاده می کنند یکی از این مصالح سنگ می باشد برای جلوگیری از ورود آب، رطوبت به درون ساختمان و جلوگیری از خسارت مالی باید در زمان سنگ کاری نما عملیات آبندی به روش صحیح توسط نیروهای متخصص شرکتهای معتبر در رشت و گیلان انجام شود. زیرا اگر سنگ نما آبندی نشود بعد از مدتی بر اثر بارندگی دچار فرسایش و ریزش شدید خواهد شد. برای این منظور این تیم ویژه به بررسی درزها و شکافهای باز سنگ می پردازند که در کدامیک از سنگها آب وارد ساختمان شده و بعد به ترمیم آن بدون استفاده از داربست و به کمک طناب محکم می پردازند. آسیب ها و ضرر و زیانی که آب باران به بخشهای مختلف ساختمانی پس از یک بارندگی زیاد میزند نتیجه ی عدم درزگیری مناسب در هنگام سنگ نما کردن ساختمان می باشد.درباره ی سنگهای تراورتن نفوذ آب به داخل درز باز این سنگها صدمات غیرقابل جبرانی را برجای می گذارد. اثراتی که آب باران و رطوبت در شهرهای شمالی مثل رشت و گیلان بر روی سطح نمای ساختمان ها می گذارد به شکل پوسته پوسته شدن ،کپک، ایجاد کثیفی شدید بر روی نما ظاهر خواهد شد.اما علاوه بر آن صدمات ساختاری از قبیل ایجاد ترک و شکاف بر روی نمای ساختمانی، ایجاد انبساط و انقباظ شدید مصالح ساختمانی،خرد شدن آهن های مورد استفاده در اسکلت ساختمان خواهد شد.

مواد مورد استفاده برای آبندی نما در شهرهای رشت و گیلان

برای آب بندی سنگ نما در رشت و گیلان از فناوری و تکنولوژی جدید و پیشرفته ی نانو استفاده می شود.این محصول با ایجاد پوششی ضد آب از بام تا هر سطحی از نما را در مقابل عوامل بارشی محفوظ می کند. با استفاده از این تکنولوژی ذرات آب به هیچ عتوان نمی توانند به داخل نفوذ کنندو بخار آب از منافذ خارج می گردد.

عملیات اجرای آب بندی در نمای سنگی

اما عملیات اجرایی کار برای آب بندی نمای سنگی ساختمانی در شهرهای رشت و گیلان توسط نیروهای ماهر و متخصص شرکتهای معتبر در شهرهای رشت و گیلان به شکل کاملا حرفه ای کار در ارتفاعات ساختمانی مختلف انجام می شود این شرکتها با در اختیار گذاشتن وسایل استاندارد مورد احتیاج برای آب بندی نمای سنگی و بدون داربست به کمک طناب ویژه کار در ارتفاعات نمای سنگی ساختمان های بلند شهرهای رشت و گیلان را در کمترین فرصت ممکن انجام می دهند. این نیرو به شکل ماهرانه ابتدا به بررسی نقاطی از درز یا شکاف سنگها می پردازندکه آب از آنها به داخل ساختمان نفوذ می کند بعد آن به ترمیم این درز یا شکاف می پردازند. که برای این موارد از پلی اورتان و سیلیکون استفاده می نمایند. که داخل درز و ترک با این مواد پر می کنند بعد اقدام به عملیات آبندی می نمایند.این عملیات حتی از جرم گرفتن و آلودگی نمای سنگی جلوگیری می نماید. اما چسب پلی اورتان یکی از چسب های عالی برای کار مقاوم سازی سنگ و آبندی آن در برابر عوامل رطوبت و باران می باشد. در این بین چسب سیلیکون در زمان آبندی نمای سنگی ساختمانی کاربرد فراوان دارد. این نوع چسب برای چسباندن قطعات شیشه، کاشی، آلمینیوم، سرامیک کاربرد دارد. استفاده از چسب سیلیکون دارای مزایای مختلفی از جمله با رشد گیاهان و قارچ لابه لای درز سنگ جلوگیری می کند 2-استفاده از این چسب لابه لای سنگ باعث ایجاد نوعی مقاومت در سنگ در برابر عوامل محیطی می گردد. اما از چسب اکرلیک که نوعی چسب قوی برای عملیات آبندی نما در سنگهای ساختمانی است برای پر کردن فضای بین در و پنجره، ترک ایجاد شده دیوار گچی استفاده می شود. از جمله ویژگی مهم این چسب سریع خشک شدن آن در مقابل هوا می باشد. در برابر اشعه ی یو وی خورشید دارای مقاومت بالا و انعطاف پذیری زیادی است. در این بین ترکیب چسب z90 با چندین مواد آبکی و کاربرد آن بین بندهای سنگ برای جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان و درزگیری سنگ موثر است در مجموع استفاده ترکیبی از چندین چسب با هم به عملیات بستن و محکم کاری سنگ در مقابل جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان موثر می باشد.

 

آب بندی کامپوزیت و سیمان در رشت و گیلان

برای عملیات آب بندی در شهرهایی که میزان بارندگی آنها بالا می باشد از جمله شهرهای شمالی کشور مثل رشت و گیلان فقط با بندکشی پلاستیکی عایق بندی می گردند. در نمای کامپوزیتی لاستیک های خاص آب بندی در درزها هستند که پس از زمانی توانایی موثر خود را از دست خواهند داد برای آب بندی درزها از چسب های مخصوص آب بندی بنام پلی یورتان استفاده می گردد. ویژگی مهم این نوع چسب در برابر اشعه آفتاب و رطوبت محکم می باشند. نیروهای متخصص و با مهارت با استفاده از طناب و بدون داربست برای آب بندی نمای ساختمان اول به جای لاستیک های قدیمی چسب پلی یورتان می ریزند. بعد ورقه های کامپوزیت را با چسب کاغذی می پوشانند تا مشکلی خاص برای برطرف سازی این چسب ها از کامپوزیت ها نباشد. در پایان کار در بخش ارتفاعات لاستیک های جدید را جایگزین کرده تا عملیات آب بندی نما به شکل صحیح به پایان برسد. این تیم متخصص در ارتفاعات از عایق پلیمری پودری برای پر کردن قسمتهای مختلفی از سطوح سیمانی که دارای خلل و فرج می باشند مورد استفاده قرار می دهند. خاصیت این پودر در آب گریز بودن آن است. در برابر هر فشاری پایدار و مقاوم می باشد. ترکیب مناسب آن با آب در بافت بتن و سیمان نفوذ می کند و همه ی خلل و فرج ها را می بندد. در نتیجه نوعی پوشش ضد آب برای آب بندی سطح بتن می باشد و مانع نفوذ آب به درون ساختمان می شود.

جمع بندی

برای آب بندی مصالح مختلف ساختمانی در بخش نما روشهای مختلفی وجود دارد که با توجه به شهرهای مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت در شهرها متفاوت می باشد ولی شهرهایی که میزان بارندگی بیشتری دارند مثل رشت و گیلان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. زیرا میزان رطوبت و بارشهای باران در این شهرها بیشتر از هر شهر دیگر می باشد. امروزه شکل استفاده از روش داربست به علت مشکلات زیادی که در این راستا وجود دارد کمرنگ و جایگزین آن استفاده از طناب محکم و بدون داربست با هزینه ی کمتر و کوتاهترین زمان ممکن با بکارگیری از نیروهای ماهر و متخصص کار در ارتفاعات مختلف ساختمانی به بهترین شکل ممکن می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *