کار در ارتفاع در قزوین
زمان مطالعه: 4 دقیقه
Rate this post

کار در ارتفاع در قزوین با طناب بدون داربست و راپل در فزوین با شرکت جهان فرود

راپل و خدمات مربوط به راپل نمای ساختمان در اصل شکلی دیگر از کار در ارتفاعات به شمار می رود.اگر خدمات راپل اجرا می شود به این علت است که در مواقعی خاص که امکان نصب داربست وجود ندارد مانند: دسترسی به نقاط دور دست، مکان های پررفت و آمد، حیاط خلوت، پاسیو استفاده از طناب بهترین گزینه می باشد. امروزه در بیشتر شهرهای کشور از جمله قزوین، شرکتهای معتبر خدمات نما ،از راپل برای انجام بیشتر فعالیت های ساختمانی استفاده می نمایند. به طور معمول این شرکتها، کلاس های آموزشی کوتاه مدت در رابطه با نحوه آشنایی راپل کار با ابزار کار، شرایط جوی محیطی شهر مورد نظر، سیستم بالا رفتن از ارتفاع و ..را برای نیروی متقاضی کار به مطلوبترین شکل ممکن برگزار می نمایند. اصل مطلب این که سرعت و کیفیت خدماتی که در ارتفاع با طناب راپل انجام می شود در کمترین زمان ممکن قابل اجراست. در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

 

راپل در قزوین

راپل کارها به طور معمول افرادی هستند که با استفاده از طناب اصلی و به طور معلق در هوا کار را انجام می دهند. در این بخش راپل کار با طناب به همه ی بخش هایی که کارگر عادی قدرت دسترسی ندارد به آسانی و با استفاده از مهارت های استفاده بهینه از پای خود بهره مند خواهد شد.

 

درآمد راپل کار در قزوین چقدر می باشد؟

راپل کاری شغل پر درآمدی می باشد اما بهتر است بدانید که کسب درآمد از این راه بستگی به میزان پروژه اجرایی ساختمان و کارفرما خواهد داشت.

 

نکات ایمنی طناب کار در قزوین با راپل

1_بهتر است وضعیت روحی، جسمانی کارگران پیش از بالا رفتن از ارتفاع با راپل، سنجیده شود، زیرا کوچکترین ترس باعث به وجود آمدن حادثه ای ناگوار و جبران ناپذیری خواهد شد.
2_اگر پیش بینی لازم برای وقوع طوفان سهمگین، بارش های باران یا برف انجام شده باشد. کار راپل کاری در آن روز باید تعطیل شود. زیرا ادامه کار باعث به وجود آمدن خسارت جانی برای کارگر خواهد شد.
3_اگر رعد و برق شدید صورت گیرد ،کار در ارتفاع به علت امکان برق زدگی برای کارگر باید تعطیل شود.
4_اگر بارندگی در آن روز اتفاق بیوفتد و کارگر در حال جوشکاری در ارتفاع قزوین باشد خطر برق گرفتگی برای کارگر به وجود خواهد آمد.
5_اگر نور کافی در محیط وجود نداشته باشد و در تاریکی شب و یا زمان مه گرفتگی اقدام به استفاده از طناب راپل برای طناب کار در قزوین شود، هر لحظه امکان لغزش و پرتاب کارگر ار ارتفاع به پایین و فوت ناگهانی به وجود خواهد آمد.

 

هزینه ی خدمات راپل در قزوین چگونه محاسبه می شود؟

خدمات راپل یا بهتر بگوییم کار در ارتفاع در قزوین مانند همه ی شهرهای دیگر شامل عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما،   نماشویی، نقاشی نما ،نصب و تعمیر و تعویض کولر، تهویه، دودکش بر روی ارتفاع ساختمانی،  آببندی و عایق کاری نما ، درزبندی نما و ..می باشد.که برای اجرای هر یک از این موارد باید تخصص و مهارت لازم باشد که راپل کار با توجه به گذراندن طول دوره های لازم برای بالا رفتن از ارتفاعات تجربه ی کافی برای اجرای هر یک از این موارد را دیده است. اما هزینه ی خدمات راپل توسط شرکت معتبر خدمات نما در قزوین به این شکل محاسبه می شود. که مدیریت شرکت از صاحبان ساختمانی درخواست گرفتن عکسی از نمای ساختمانی را دارد بعد از گرفتن عکس و فرستادن آن برای واتساپ شرکت، با توجه به در نظر گرفتن متراژ عرض ساختمان، تعداد طبقات آن، استفاده از ابزار مورد نیاز برای کار متغییر می باشد.

 

مزایای راپل کاری در قزوین چیست؟

راپل کاری دارای مزایای مثبتی است که شاید استفاده از داربست این مزایا را نداشته باشد از جمله :

1_استفاده بهینه از زمان 2_بالا رفتن سرعت کار 3_صرفه جویی در هزینه ها
استفاده بهینه از زمان: با استفاده از راپل کاری، زمان انجام عملیات برای کار در ارتفاع ،به حداقل میزان ممکن خواهد رسید و در زمان اضافی صرفه جویی لازم به وجود خواهد آمد. زمانی که برج و ساختمان های مرتفع ساخته می شود. برای انجام هر یک از خدمات کار در ارتفاع، امکان نصب داربست وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از طناب راپل بهترین راهکار به شمار خواهد آمد.
2_بالا رفتن سرعت انجام کار: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رشد جمعیت در بیشتر شهرهای کشور از جمله قزوین، دیگر استفاده از داربست قدیمی و نصب آن در بیشتر اماکن شلوغ غیر ممکن شده است و در مقابل استفاده از طناب راپل، باعث افزایش سرعت قابل ملاحظه ای در انجام کلیه ی کارها شده است .استفاده از راپل، باعث افزایش راندمان کاری برای کارگران متخصص خواهد شد.
3_صرفه جویی در هزینه ها: با استفاده از طناب راپل و راپل کاری، هزینه ی تمام شده به حداقل میزان ممکن می رسد. اما در مقابل استفاده از داربست با کلی هزینه ی نصب و باز کردن آن همراه است. استفاده از طناب، هزینه های اضافی را به حداقل میزان ممکن می رساند.

 

مهم ترین تجهیزات ایمنی راپل کار در قزوین چیست؟

راپل کار در هر شهری که دوره ی لازم بالا رفتن از ارتفاع را دیده باشد باید برای انجام کار از ابزار و تجهیزات استانداردی استفاده نماید. اما مهم ترین این ابزار طناب، هارنس، هشتی، چکش است که توسط شرکت معتبر خدمات نما در اختیار راپل کار قرار داده می شود. اما طنابی که راپل کار استفاده می کند باید سالم باشد و سوختگی و پارگی نداشته باشد. تحمل وزن بالا را داشته باشد و به آسانی از محل کنده نشود. هارنس، یک صندلی مخصوص برای نشستن راپل کار است تا بتواند کارهای خدمات نما را بر روی آن انجام دهد.چکش نوعی دیگر از ابزار کار راپل کاران است که برای کوبیدن میخ بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

پیچ و رولپلاک نما در قزوین

جمع بندی

امروزه در همه ی شهرهای ایران از جمله، قزوین حرفه ی راپل کاری جز مشاغل بینظیر شناخته شده است. اما راپل کاری، کار هر کارگر عادی نیست و لازمه ی انجام آن داشتن شهامت و شجاعت کافی و دلهره نداشتن از بالا رفتن از ارتفاع می باشد. قزوین هم مانند دیگر شهرهای بزرگ کشور دارای شرکتهای معتبر خدمات نمایی است که برای انجام کار در ساختمان های مرتفع به ناچار از سیستم راپل استفاده می شود. زیرا به علت بلند بودن ارتفاع در این ساختمان ها، راه دسترسی به سایر نقاط مشکل خواهد بود. تنها راه استفاده از حرفه راپل است که همان طور که توضیح دادیم این حرفه دارای مزایای زیادی در مقابل داربست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *