قیمت نماشویی ساختمان شست و شوی نما در کرج
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شستشوی نما

شستشوی نما یک روش تمیزکاری نمای ساختمان با اب میباشد که توسط راپل کاران روی طناب اجرا میشود. راپل کاران افرادی هستند که توسط چند تکه ابزار بسیار قوی روی ساختمان اویزان میشوند و با نازل اب قشار قوی سطح مورد نظر را کامل تمیز میکنند. افرادی که شستشوی نما با طناب را اجرا میکنند باید وزن کمی داشته باشند و از دو طناب برای اجرای شست و شوی نما استفاده کنند.

شستشوی نما ساختمان اغلب با مواد اجرا میشود که مختص نما میباشند و به دیواره نمای ساختمان اسیب وارد نمیکنند. نماشویی های ساختمان اکثرا با واترجت سه فاز اجرا میشود.

در بعضی وقت ها شستشوی نمای ساختمان بعد از پیچ و رولپلاک نما اجرا میشود که دلیل ان خاکی شدن سطوح سنگی میباشد.

 

شستشوی نما
شستن نمای ساختمان

 

چرا نمای ساختمان شستشو میخواهد؟

شستن نمای ساختمان برای زیبایی و کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی افراد که صاحب خانه هستند نمای ساختمان برایشان خیلی مهم است و اغلب هر چند سال یکبار نما را شستشو میکنند و بعضی افراد هم هستند که ملک تجاری دارند و برای بهتر دیده شدن نمای ساختمان را شستشو میکنند.

 

شستشوی نما چگونه اجرا میشود؟

شستشوی نمای ساختمان با دو روش دستی و ماشینی انجام میشود که هرکدام برای موقعیت مورد نظر انتخاب میشود. بعضی از نماها شیشه ای هستند که فقط نیاز به روش دستی(ابر و تی) دارند و دسته دیری از نماها هستند مانند سنگ و کامپوزیت که صدرصد نیاز به واترجت دارند.

 

شستشوی دیوار اجری با واترسندبلاست
شستشوی دیوار اجری با واترسندبلاست

 

ایا مواد خاصی برای شستشوی نما استفاده میشود؟

مواد مصرفی در شستشوی نمای ساختمان خیلی ساده میباشد و در تمام منازل مسکونی موجود میباشد. یکی از مواد هایی که بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرد مایع ظرفشویی میباشد. در نماهایی مانند کامپوزیت و سنگ مایه را درون سطلی قاطی میکنیم و به روی نما میپاشیم. کف موجود روی سطح نما باعث تمیز کردن گل و لای میشود و از هرگونه شوره و شورابه پاک سازی میشود. در انتهای کار مجدد به وسیله واترجت کل مایع استفاده شده روی دیوار را شستشو میکنیم تا نمای ساختمان مانند روز اول تمیز و سفید گردد.

 

شستشوی نمای ساختمان با طناب - قبل و بعد
شستشوی نمای ساختمان با طناب – قبل و بعد

 

هزینه شستشوی نما با راپل چقدر است؟

  • قیمت شستشو با واترجت و  مواد از متری 45 هزارتومان شروع میشود تا 80 هزارتومان و به صورت کنترات هم از قیمت 4میلیون در کوچیکترین نما اغاز میشود.
  • قیمت شستشو با واترجت خالی  به صورت متری از 20 تا 35 هزارتونمان و به صورت کنترات در کوچیک ترین حالت ساختمان از 3 میلیون اغاز میشود.
  • قیمت شستن نما به صورت دستی از متری 30 تا 50 هزارتومان میباشد و به صورت چکی هم از دو میلیون پانصد اغاز میشود.
شستشوی دیوار سیمانی
شستشوی دیوار سیمانی

 

شستشوی نمای ساختمان با طناب به صرفه است؟

از میان تمام روش هایی که برای شستشوی نمای ساختمان استفاده میشود با طناب بهترین گزینه میباشد. شستشوی نما با طناب بخش قابل توجهی از هزینه های صندوق ساختمان را کاهش میدهد و زمان مورد استفاده در روش با طناب بسیار کمتر از داربست میباشد.

راپل کارانی که شستشوی نما را بدون داربست انجام میدهند متخصصین زیبایی نما هستند و چندین سال است که مشغول شستشو هستند و تمام خم و چم کار را میدانند. شستشوی نما حتما با راپل اجرا شود تا به مشکلات بر نخورید.

 

شستشوی نما بدون داربست خطرناک است؟

خیر شستشوی نما با طناب در تمام دنیا در حال انجام است و کمتر کسی شنیده است که طناب کار یا راپل کار در هنگام نظافت نما از روی طناب افتاده باشد. در صمن برای راحتی خاطر شما شرکت های شستشوی نمای ساختمان دارای بیمه میباشند و هرگونه حادثه ای اگر رخ دهد شما ثلب مسعولیت میشوید.

 

شستشوی نما در تهران و کرج با راپل

شهر تهران و کرج بسیار الوده هستند و الودگی هوا باعث کثیف شدن نمای ساختمان میشود و این کثیفی در طول زمان اگر شسته نشود موجب خرابی سطح مورد نظر میگردد. حتی شیشه ها هم پس از مدتی مات میشوند و به هیچ وجه با هیچ موادی تمیز نمیشوند. سنگ های نما شورابه میبندند و دیوارهایی که از جنس اجر باشند مانند ماسه پودر میشوند که این یک نوع خسارت به ساختمان است.

شستشوی دیواراجری نمای ساختمان
شستشوی دیواراجری نمای ساختمان

 

شستشوی نمای سیمانی

شستشوی نمای سیمانی به وسیله واترجت انجام میشود و ممکن است در بعضی مواقع پس از شستشو کردن دیوار سیمانی رنگ روی ان اجرا شود. برای رنگ کردن سیمان باید حتما با واترجت سطح مورد نظر شستشو شود.

شستشوی نمای اجری

نمای اجری برای شستشوی به واترجت نیاز دارند و در بعضی مواقع نیست اگر کثیفی بیش از حد باشد سندبلاست هم در ان بکار خواهد رفت.

 

شستن نماهای سنگی

به دلیل نوع و طرح های زیاد در سنگ شستن هرکدام هم متفاوت است. شستشوی نمای رومی تراورتن بسیار اسان و بدون دردسر خواهد بود ولی سنگ تیشه ای الودگی هوا را جذب میکند. شورابه های موجود در نمای ساختمان به درون سنگ نفوذ میکند و مانند رنگ به ان میچسبد که در این زمان باید از بندبلاست کمک گرفت.

 

نظافت نمای شیشه ای

نمای شیشه ای همیشه پس از شستشو به ابروتی یا دستمال نیاز دارند. در قدیم از روزنامه برای خشک و تمیز کردن شیشه استفاده میشد اما امروزه  از ابرو تی و پارچه های جادویی کمک گرفته میشود.

 

تمیز کردن نمای کامپوزیتی

جرو سخترین نماهایی است که نیاز به شستشو دارند. کامپوزیت به شدت الاینده ها را به خود جذب میکند و پس از مدتی به خورد کامپوزیت میرود و برای پاک کردن انها حتما باید مواد شوینده استفاده نمود.شستشوی نمای کامپوزیت به صورت متری از 30 تا 45 هزارتومان قیمت داده میشود.

 

شستشوی دیوار سرامیکی

شستشوی نما سرامیکی هم بسیار اسان است و با واترجت و حتی شیلنگ میتوان ان را شستشو داد.ولی در بعضی مواقع می بایست از کاتر های تیر استفاده کرد تا سیمان از روی سرامیک پاک شود.شستشوی دیوار سرامیکی باید توسط اب و پارچه یا کاتر اجرا شود. قیمت شستشوی دیوار سرامیکی بسیار ارزان میباشد و از متری 20 تا 35 هزارتومان اعلام شده است.

 

شستشوی دستی نمای ساختمان

شستشوی دستی نما یعنی از واترجا استفاده نمشود و شستشو فقط با لوازمی همچون تی و دستمال اجرا میشود. در این بین مواد مورد استفاده برای تمیز کردن شیشه و کامپوزیت نما رایت های کارخانه ای و مایع های ظرفشویی میباشد. برای نماهایی شیشه ای که خاک و گل و لای زیادی دارند باید ابتدا با واترجت شستشو شوند و بعد از ان تمیزکاری اجرا شود. قیمت شستشوی دستی با طناب از متری 25تا 38هزارتومان قیمت گذاری شده است.

 

شستشوی ماشینی یا واترجت نما

شستشوی نمای ماشینی همان واترجت میباشد که در 80 درصد کارها به ان نیاز میشود. شستشوی نما با دستگاه واترجت باعث میشود تا ریزترین ذرات کثیفی از روی تمامی سطوح نمای ساختمان پاک شوند و هیچ اثار کثیفی باقی نماند. برای شستشوی نما از دو واترجت تک فاز و سه فاز استفاده میشود که سه فاز برای کثیفیها زیاد و عمقی استفاده میشود و تک فاز برای نماهایی که در حد خاک کثیف هستند.

شستشوی نما با مواد

کثیفی ها اگر زمان زیادی روی سطوح باقی بمانند و شسته نشوند ممکن است رسوب کنند و حتی با واترجت سه فاز هم تمیز نشوند.اما شما میتوانید برای رفع این کثیفی از مواد های اسیدی استفاده کنید تا در عمق سنگ و شیشه نفوذ کنند. یکی از این مواد های پاک کننده وایتکس میباشد که به دلیل میکروب زدایی قوی که دارد میتواند هرگونه لک و کثیفی را تمیز کند.